هوای سالم ، زندگی سالم

هوای سالم ، زندگی سالم

هوای سالم و تمیز خیلی به سلامتی انسانها کمک میکند با توجه به ارتباط نزدیک میان آلودگی هوا و شرایط مشخص جوی شناخت کامل هواشناسی برای مهندس محیط زیست ضروری است و منبع تمامی پدیده های جوی عبارتست از خواص متغیر از اجزای اتمسفر گرما، فشار، باد و رطوبت

آلودگی هوا عبارت است از حضور یک یا بیش از یک آلاینده در هوای آزاد مانند گرد و خاک و دود غلیظ گاز مه آلود بو نامطبوع به مقدار کافی با خواص مشخص و تداوم که می تواند حمایت انسان – گیاه و جانوران و اصول انسانی را به مخاطره اندازد. دود یکی از آلاینده های هواست که برای سلامتی بشر بسیار مضر است .

همانطور که می دانید سرب بعنوان یکی از محصولات سوخت بنزین در موتور و وسایل نقلیه یکی از مهمترین آلاینده های هوا را تشکیل می دهد که مغز و اعصاب هدف اصلی این ماده سمی می باشد.

چشمها اعضای حساس و آسیب پذیری هستند که موقع آلودگی هوا بصورت ریزش اشک ، سوزش و خارش در چشمها ایجاد می شود و سرب موجود در هوا بعنوان یکی از عوامل مؤثر در اختلال عملکرد کلیه ها و کبد شناخته شده است .

1-  بیماریهای ناشی از آلودگی هوا عبارتند از آمفیزم که باعث کوتاهی نفس در فرد بیمار می شود.

2- برونشیت مزمن که باعث سرفه های پی در پی  و جریان خلط مستمر در شخص مبتلا می شود .

3- حساسیت مواد آلاینده می تواند باعث عکس العمل های آلرژیکی مختلف از جمله آبریزش بینی – تنگی نفس – خارش پوست – اشک چشم و عطسه های پی در پی می شود .

4- آسم که باعث تنگی نفس می شود که می تواند موجب انفاکتوس یا التهاب قلب ، سینه درد و طپش قلب گردد.

5- افزایش خطر بروز بیماریهای قلبی – عروقی بر اثر آلودگی هوا میباشد.

دکتر محمد حسن در خصوص CO گاز مونوکسید کربن به عنوان جزئی از آلاینده های هوا توضیح داد:

گاز مونوکسیدکربن به طور برگشت ناپذیری  با هموگلوبین خون باند می شود که تهدیدی برای سلامت قلب میباشدآلودگی خانکی در اثر فعالیتعای خانکی بانظافت منازل یا استفاده از حشره کشهای جهت نظافت و نگهداری منازل ایجاد می شود که این مشکل را تصفیه هوای Naisحل کرده است.

شرکت پگاهان سپهر تنها نماینده رسمی دستگاههای تصفیه هوای Nais

  • دارای چهار فیلتر انتخابی جهت نیازهای متفاوت افراد
    • فیلتر اولیه
    • فیلتر میانی
    • فیلتر HEPA
    • فیلتر از بین برنده بو و دود سیگار
  • توانایی تولید یونهای منفی
  • ارتقا امنیت مصرف کننده با قطع خودکار عملکرد های سیستم در صورت باز کردن درب روی دستگاه
 
 
 
بیشتر بدانید: