فیلتر هوا |تصفیه کننده هوا | تعویض فیلتر هوا

معرفی چهار گیاه تصفیه کننده هوای منزل

 

همه ما می دانیم که گیاهان خانه های ما را زیباتر می کنند و حتی می توانند روحیه ما را بهتر کنند. اما آیا شما میدانستید که بسیاری از آنها سیستم تصفیه هوا کاملاً طبیعی دارند؟ در مطالعه ای که توسط ناسا صورت گرفت اثبات شد که گیاهان عوامل شگفت انگیزی برای پاکسازی هوا از ترکیبات آلی فرار ( گازهای مضر ساطع شده از محصولات موجود در خانه ما ) به هوا هستند.

گیاهان آپارتمانی سطح CO2 را کاهش و رطوبت نسبی را افزایش می دهند. به عبارت دیگر ، آنها به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی عمل می کنند ، که می تواند از تحریک چشم ، بینی ، گلو و حتی ریه های شما جلوگیری کند یا آن را کاهش دهد.

فراتر از بهبود کیفیت هوا ، گیاهان احساس بهتری در افراد ایجاد می کند. تعامل با گیاهان داخل منزل می تواند استرس را کاهش دهد.

 

معرفی 4 گیاه تصفیه کننده برای تازه تر کردن هوای خانه

 

نخل هندی   (Areca palm)

 

مانند تمام گیاهان ، نخل هندی دی اکسید کربن دریافت کرده و اکسیژن آزاد می کند. با این حال ، آنچه که نخل هندی را متمایز می کند ، توانایی تمیز کردن محیطی است که با حذف مواد شیمیایی خطرناک مانند فرمالدئید ، زایلن و تولوئن در آن قرار دارد.

توصیه و مراقبت: نخل هندی در نور فیلتر شده عملکرد خوبی دارد و باید مرتباً آبیاری شود.

بهترین مکان: اتاق نشیمن

 

 

 

سانسوریا ماری یا زبان مادرشوهر (snake plant)

 

گیاه دیگری که به نام شناخته می شود ، به دلیل تولید اکسیژن شبانه و توانایی تصفیه هوا از طریق حذف بنزن ، فرمالدئید ، تری کلرواتیلن ، زایلن و تولوئن بی نظیر است.

توصیه و مراقبت: گیاه مار در نور پنجره عملکرد خوبی دارد و باید هر هفته آبیاری شود.

بهترین مکان: اتاق خواب

 

 

 

 

پتوس  (money plant)

 

پتوس به دلیل توانایی در حذف مواد شیمیایی و سایر آلاینده ها از هوا ، به ویژه بنزن ، فرمالدئید ، زایلن و تولوئن مشهور است. اما این گیاه علی رغم بهره مندی از میزان تصفیه زیاد ، در صورت بلعیدن برگ های آن برای گربه ها ، سگ ها و کودکان کوچک سمی است.

توصیه و مراقبت: گیاه مانی نور غیر مستقیم را ترجیح می دهد

بهترین مکان: هر اتاقی دور از دسترس حیوانات خانگی یا کودکان کوچک باشد

 

 

 

 

فیکوس (Ficus robusta)

 

گیاه فیکوس به عنوان گیاهی آپارتمانی با مراقبت آسان پرورش می یابد ، همچنین کیفیت هوای داخل خانه را نیز بهبود می بخشد. برگهای بزرگ آنها می توانند مواد شیمیایی موجود در هوا را جذب کرده و تجزیه کرده و آنها را بی ضرر کنند. آنها دی اکسید کربن بازدم را جذب می کنند و آن را به اکسیژن قابل تنفس تبدیل می کنند. گیاه فیکوس همچنین باکتریها و اسپورهای کپک را در هوا از بین می برند.

توصیه و مراقبت: گیاه فیکوس می تواند در نور کم رشد کند ، بنابراین در انواع شرایط داخلی خوب عمل می کند. این گیاه در صورت داشتن شرایط مناسب میتوانند به ارتفاعی نزدیک به دو متر برسند بنابراین باید در جایی که فضای رشد برای آنها وجود دارد ، آنها را کاشت.

بهترین مکان: اتاق نشیمن یا اتاق خواب

 

 

 

 

 

 

بیشتر بدانید: 

 

هوای خانه و ویروس کرونا

معرفی سیستم جدید فیلتراسیون ویروس کرونا

چرا به پیش فیلتر نیاز داریم؟

نحوه کار فیلتر های HEPA

فاکتور های مهم در انتخاب دستگاه تصفیه هوا