نحوه کار فیلتر های HEPA

نحوه کار فیلتر های HEPA

آلودگی هوا فقط دود اتومبیل یا دود کارخانه نیست. کنه ها، گرد و غبار و موی حیوانات خانگی در هوای داخل منزل شما می توانند مشکلاتی ایجاد کنند. در صورتی که خانواده شما آلرژی یا آسم دارند. با استفاده از فیلترهای HEPA می توانید این آلاینده ها را به دام بیاندازید و ممکن است به تسکین آلرژی کمک کند.

  

HEPA مخفف (high-efficiency particulate air ) جذب ذرات هوا با راندمان بالا است. فیلتر HEPA نوعی فیلتر هوا مکانیکی است. این کار با مجبور کردن هوا از طریق یک مکش ریز که ذرات مضر مانند گرده ، شوره حیوان خانگی ، کنه ها، گرد و غبار و دود دخانیات را به دام می اندازد ، کار می کند.

 

انتخاب و استفاده از فیلتر هوا

 

در اکثر تصفیه کننده هوا می توانید فیلترهای HEPA را پیدا کنید. این واحدهای کوچک و قابل حمل هستند که ممکن است برای یک اتاق واحد کار کنند. اگر قصد خرید فیلتر HEPA را دارید ، دریابید که چه مقدار هوا رامی تواند تمیز کند. حتماً دستگاهی را متناسب با فضای خانه و اتاق انتخاب کنید.

 

بهترین فضا برای قراردادن دستگاه تصفیه هوا اتاق خواب شما است. شما می توانید فیلترهای HEPA را در اکثر فروشگاههای بهسازی منزل یا بازارهای آنلاین پیدا کنید.

 

فیلترهای HEPA چقدر می توانند کمک کنند؟

 

استفاده از فیلتر HEPA در خانه شما می تواند بیشتر ذرات موجود در هوا را که ممکن است آلرژی را بدتر کند از بین ببرد. اما ذرات معلق در هوا تنها ذرات خانه شما نیستند. تعداد بیشتری از موارد موجود در فرش ، تختخواب ، وسایل شما وحتی میز شما وجود دراد. بنابراین تمیز نگه داشتن این مناطق بسیار مهم است. همچنین ، در صورت امکان ، خلاص شدن از شر منبع حساسیت ها و تحریک کننده ها نیز مهم است. به عنوان مثال ، تنها راه مؤثر برای دود سیگار، سیگار نکشیدن است.

 

این فیلترها می توانند بخشی از برنامه برای از بین بردن ذرات تحریک کننده از خانه شما باشند. بخش های دیگر این استراتژی عبارتند از:

 

1.به طور مرتب نظافت را رعایت کنید.

2.فرش ها را با کف کاشی یا کف سرامیک جایگزین کنید.

3.اگر به حیوانات خانگی حساسیت دارید از نگهداری آنهاپرهیز کنید، یا حداقل حیوانات خانگی خود را بدور از محیط خواب و در فضای باز نگه دارید.

4.ملافه ها را مرتباً عوض کنید و بشقاب ها را در آب داغ بشویید.

5.پارچه ها و پرده ها را با نور خورشید خشک کنید.

6.از روکش های پلاستیکی روی تشک و بالش استفاده نکنید.

7.از فیلترهای کوره با راندمان بالا استفاده کنید.

 

 

 

بیشتر بدانید: